Pályáznék – de hogyan is csináljam?

Ez egy tartalmasabb írás...

Noha a dátum nem azt mutatja, a 2014-2020-as pályázati ciklus lassan a végéhez közeledik – a kormány ígérete szerint a támogatások nagy részét meghirdette 2017 tavaszáig. A felhívásokból már párat fel is függesztettek forráskimerülés miatt, azonban még így is számtalan lehetőség áll a vállalkozások előtt, amelyeket érdemes lehet megragadni, legyen szó akár a munkavállalók képzéséről, gyakornokok foglalkoztatásáról, vagy egyéb beruházások megvalósításáról.

Az első, és talán legfontosabb momentuma az egész folyamatnak, hogy egy vállalkozás megfogalmazza: „Pályázni szeretnék!” Amennyiben pályázati támogatás igénybevételét tervezi, szükséges a projektötlet részletes kidolgozása is. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy nem tudják, pontosan mit szeretnének, és emiatt gyakran csúszhat az anyagok beadása. Máskor azt gondolja a vezetőség, hogy pályázni igencsak egyszerű, pár adat megadásával és néhány nyomtatvány kitöltésével már el is van intézve a dolog – még ha a projekt így nyer is, az elszámolás és megvalósítás során kiderül, ha elnagyolt és átgondolatlan pályázatot nyújtott be a vállalkozás.

Rengeteg dologra érdemes – sőt, kell! – odafigyelni egy projektanyag beküldése kapcsán. Ilyen például a nem tisztázott pénzügyi helyzet, nem megfelelő szakmai felkészültség, az időtényező figyelmen kívül hagyása, vagy más jellegzetes kivetnivalók, mint például elütések, formai hiba a dokumentáció során.

Ne vonakodj segítséget kérni!

Sok esetben már a pályázati kiírások bonyolultsága miatt is érdemes segítséghez folyamodnunk, hogy elkerüljük a félreértelmezéseket. Ilyen segítség lehet egy pályázati tanácsadó cég, hiszen ők mindig naprakész információkkal rendelkeznek a felhívások kapcsán, és több éves tapasztalat van a hátuk mögött.

Hogyan zajlik a folyamat

Miután megfogalmaztad projektötletedet, vagy csak tájékozódni szeretnél a kiírásokkal kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk bármelyikén. Egy ingyenes, helyszíni konzultáció keretében tanácsadó kollégáink felkeresnek, és bővebben átbeszélik a lehetőségeiteket. Tájékoztatunk Téged / Titeket, hogy vállalkozásotok paraméterei (többek között árbevétel, munkavállalók száma) és ötlete kapcsán milyen pályázatok is lennének megfelelőek Nektek. Miután konkrétan megszületett az ötlet, és megtörtént a szerződés megkötése, kijelölünk egy pályázatíró kollégát, akivel a pályázat írása közben folyamatos kapcsolatban fogtok állni. 

A személyes találkozók után, a kapott információk alapján a pályázatíró elkészíti a pályázat dokumentációját, majd leadja az arra kijelölt elektronikus felületen. Azonban elmondhatjuk, hogy még csak a folyamat „könnyebbik” felén vagyunk túl. A pályázat sikeressége után még el kell indítani a megvalósítást, az ehhez tartozó elszámolásokat, beszámolók megírását – amelyekben szintén segítségetekre lehetünk, ha úgy döntetek.

Jól működik a gyakorlatban is...

Természetesen a fent leírtak le vannak egyszerűsítve. A kapcsolattartás a vállalkozása és köztünk folyamatos, számos egyeztetést, személyes találkozót takar, igénytől függően további lehetőségek ajánlását.

Szóval ha az ötlet, és az akarat megvan, keress Minket, és Mi keresünk forrást a fejlesztési igényeitekre!

Köszönöm, hogy időt szántál rá és elolvastad ezt az írásomat.
Így már tudod milyen folyamatokkal jár egy pályázat leadás!

TenderMan_Vizszint logo
Oszd meg mással is!